Mostní odvodnění
Na mostech je větší potencionál ohrožení účastníků silničního provozu. Samotné mostní konstrukce musejí být dobře chráněny a musí rychlým a spolehlivým způsobem odvést z komunikace vodu tak, aby se zabránilo vzniku aqua-planingu a náledí. Mostní odvodňovače musí být dopravně bezpečné (rošt spojen s rámem, zatížení D400) a musí být uzpůsobeny pro dané typy mostů
Mostní odvodňovače pro:
- Železobetonové mosty
- Ocelové mosty
- Mosty se štěrkovým ložem
Mostní odvodňovače pro železobetonové mosty:
- Systém HSD-2 (300x500mm) D400 s odtokem DN100 a DN150
- Systém HSD-5 (500x500mm) D400 s odtokem DN100 a DN150
Systémové výhody:
- dvoudílná konstrukce, skládající se z vrchní a spodní části
- výškově nastavitelná konstrukce (pro různé tloušťky povrchu silnice)
- stranově nastavitelné a otočné, s nastavitelným sklonem vrchní části
- možnost dodatečného napojení hrdla u mostů postupně sestavovaných
- v oblastech pro pěší rošty s užšími štěrbinami
díky těmto vlastnostem je odvodňovač pro železobetonové mosty vhodný i pro odvodňování například patrových parkovacích budov, veletržních hal nebo k 2-úrovňovému odvodňování stropů podlaží
Mostní odvodňovače pro ocelové mosty:
- typ 260x500mm, D400 s odtokem DN150
pouzdro vpusti vyrobené z oceli, aby mohla být tělesa vpustí zavařena do konstrukce mostu (mostní vpusti z oceli nejsou výškově stavitelné)
Mostní odvodňovače pro mosty se štěrkovým ložem:
- vpust s kruhovým roštem pro betonové panely o tloušťce 300/350mm s odtokem DN200
- vpust HSD (500x500mm) C250 s děrovaným roštem
Použití a systémové výhody:
- používají se u železobetonových mostů se štěrkovým ložem
- skládají se z vrchní a spodní části
- vstupní otvory jsou uzpůsobeny štěrkovému loži
- nedochází ke splachování štěrku do vpusti, nehrozí tedy ucpání odtoku
- vrchní díl plynule výškově stavitelný
V našem sortimentu také různé typy vrchních částí vpustí pro sanaci mostů a vpusti se zvláštním tvarem a doplňkové díly vpustí.